Search This Blog

Monday, October 22, 2007

Vodafone Ondernemers Service

Hoewel ik geen enkel klagen heb over mijn leven, is er een schaduwzijde die me zo af en toe beklemt: hoe komt het dat het, wanneer ik in contact kom met een instantie, altijd fout loopt? In plaats van productgarantie, krijg ik over het algemeen probleemgarantie. Het hoogtepunt was twee jaar geleden, toen NUON me een jaarafrekening stuurde en verwachtte dat ik zomaar even 7000 euro zou gaan bijbetalen. Dat werd een advocatenkwestie. Maar of het nu de studiefinanciering, KPN, ABN AMRO of een internet provider is, zodra de naam Tom Kniesmeijer in een computer verschijnt, gaat er iets mis, lijkt wel. Nu zit ik weer een beetje chagrijnig te wachten tot de Vodafone Ondernemers Service mijn mobiel komt omwisselen voor een leentelefoon. Dat is een heel fijne service, omdat ze binnen 4 uur komen, meldt de mevrouw aan de (vaste) telefoon. Nu heb ik een Vodafone winkel op 2 minuten lopen, maar daar mag ik hem niet inleveren, dat is niet efficiënt. Dan maar weer wachten. Weer, ja.
Tot op heden zat ik namelijk te wachten op diezelfde Service, maar dat was omdat ze mijn gerepareerde mobiel kwamen terugbrengen. Toen ik de jongen vroeg waarom mijn telefoon niet aanging, zei hij dat de batterij leeg was. Ja ja. Nee Nee, dus. Ergens in mijn achterhoofd begint zich alweer een donkere wolk te vormen. Dat wordt vast een eindeloze strijd, waarbij de telefoon nog vier keer heen en weer moet en Vodafone op vriendelijke, doch neutrale toon blijft melden dat ze het heel vervelend voor me vinden, maar dat telefoons echt goed gechecked worden voordat ze teruggebracht worden (“heeft u de batterij er wel goed ingedaan..?”) en ik steeds kwader word. Heen en weer, dat betekent steeds een werkdag thuis zitten. Geen bibliotheek dus, vandaag. Dat is dan natuurlijk weer niet de schuld van Vodafone, dat ik niet zo opschiet met mijn boek, hier thuis. Ik wil een werkende mobiel zodat ik buiten de deur kan werken.

No comments: