Search This Blog

Sunday, April 29, 2007

Polsstoring, film boring


Doe maar weer eens Nederlands. Moet soms al naar woorden zoeken, die spier wordt blijkbaar snel lui. Mijn pols en duim spelen ook nog steeds op. Dus nog steeds niet veel getikt, wel stukken aangepast. Kun je toch altijd eindeloos blijven doen, teksten bijslijpen. Verder oude Volkskrant Magazines en VN doorgenomen die Marcel had meegenomen. Paar keer moeten schateren om stukjes van Sylvia Witteman over haar moderne leven en gezin. Ging me soms tegenstaan vanwege het eindeloos opeenstapelen van hysterische termen, maar nu na een tijdje wel weer erg grappig om te lezen, zeker in een voorjaarszonnetje met een medium cappuchino.


Links Top 1 Boring.. Rechts: ?

Las ook dat Steel Magnolias nu als toneelstuk draait in Nederland. Dat vind ik op zich al hysterisch grappig. De film staat nog steeds met stip op 1 in onze familie top 3 van de meest saaie allertijden. Elkaar met een potlood in de enkels prikken was nog boeiender. Maar nu regisseert Frans Weisz Karin Bloemen, Renée Soutendijk en Nelly Frijda. Toch niet de minsten bij elkaar. Ken Frans nog van een filmpje voor Tolerance Unlimited (kunnen jullie het nog herinneren, ooit was er een tijd dat je het niet had over Zero Tolerance, maar juist over Tolerance Unlimited: tegen racisme en intolerantie; helaas heeft T.U. zich moeten opheffen vanwege de vermoeide tijdgeest begin deze eeuw. Eeuwig zonde). Aardige man, die Frans Weisz, wel moeilijk ook, denk ik. Noemt zichzelf een perfectionist. Lijkt me niks mis mee, maar dat hij 145 takes heeft gedaan met Carry Tefsen om een Page toiletpapier regel goed te krijgen, lijkt me weer wel wat overdreven. Maar goed, je kunt je nu zelf overtuigen of de Nederlandse toneelversie van de saaiste film allertijden toch niet iets heeft. Ik las in ieder geval een licht positieve recensie op http://www.dejongejournalist.nl/news.php?nid=3172. Een beetje langdradig was de negatieve kant van de recensie, dat herkennen de Kniesmeijertjes wel. Maar Nelly en Karin maken veel goed. Nelly heb ik nog eens in een talkshow gehad die ik ooit deed voor een COC jubileum (leuk hoor, even name-droppen). En Nederlandse theaterkoning Albert Verlinde zit er ook achter lees ik nu. Dan komt het vast wel goed. Roel Vente, zijn partner in zaken, werkte vroeger nog bij FHV BBDO. Leuke vent die wel wat organiseren kan. Zo zie je maar weer. Blijkt het toch weer een feest der herkenning.. Maar dat heb je snel in Nederland.
En oh ja, er is wel een voorzichtig nieuw initiatief op tolerantie gebied. Ik heb ze nog geadviseerd over de eerste acties en de beschrijving van hun essentie en opdracht: www.unitedsmile.nl. Een soort positieve guerrilla actie van ze 'gedichten gedachten' moet nu lopen.

No comments: